مهاجرت به کانادا و روش‌های آن

روش های مهاجرت به کانادا

سفرمی
2 تیر 1397
2 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
84 رای 2.71 / 5

مهاجرت به کانادا و روش‌های آن

کانادا پس از روسیه دومین کشور بزرگ جهان است. این کشور به علت موقعیت جغرافیایی مناسب، موردتوجه مهاجران بسیاری از سرتاسر دنیا است. ازآنجایی‌که شرایط اقتصادی در کانادا بسیار مطلوب است، افراد بسیاری برای مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور اقدام می کنند.

کانادا یکی از کشورهایی ست که در سال‌های اخیر میزبان هم‌وطنانمان بوده است، به صورتی که ایرانیان بسیاری در شهرهایی مانند تورنتو و کبک ساکن هستند.

مهاجرت به کانادا

در این مطلب بعضی از روش‌های مهاجرت به کانادا را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهیم.

 

روش‌های مهاجرت به کانادا

مهاجرت تحصیلی

با تحصیل دریکی از مراکز آموزشی کانادا می‌توانید به‌صورت موقت و تا پایان دوران تحصیل در کانادا اقامت کنید، البته تحت شرایطی می‌توان این اقامت را در حین و یا بعد از اتمام تحصیل به اقامت دائم تبدیل کرد.

مهاجرت تحصیلی در کانادا

برای کسب این اقامت باید ابتدا برای پذیرش دریکی از مؤسسات مورد تائید اداره مهاجرت کانادا ، اقدام کنید و بعد از پذیرش معرفی‌نامه‌ی خود را به سفارتخانه‌ی کانادا ببرید و بعد ویزای تحصیلی دریافت کنید که معمولاً یک‌ساله است و در صورت طولانی‌تر شدن مدت تحصیل با مراجعه‌ی دانشجو به سفارت تمدید می‌شود.

ذکر نکات زیر درباره اقامت تحصیلی ضروری ست:

۱-  برای تحصیل در دوره‌های زیر شش ماه نیاز به دریافت ویزا نیست.

۲-  تسلط به زبان انگلیسی فاکتور مهمی در پذیرش شما در مؤسسات تحصیلی کانادا به حساب می‌آید.

۳- ارائه‌ی مدارک تمکن مالی

۴-  وجود مدارکی مبنی بر بازگشت به کشور مبدأ پس از پایان تحصیل

۵-  در صورتی که پدر و مادر شخص متقاضی، اقامت دائم داشته باشند، ارائه‌ی ویزای تحصیلی الزامی نیست.

۶-  شهریه ی دانشجویان یا دانش آموزان بین المللی از شهروندان مقیم کانادا بیش تر است.

 

مهاجرت به کانادا از طریق کار و تخصص

کشور کانادا به صورت گسترده اقدام به جذب نیروی کار متخصص در حوزه های مختلف می کند. بنابراین اگر در کار یا حرفه ای متخصص هستید، می توانید برای مهاجرت و اقامت در کانادا اقدام کنید.

در این روش باید از سوی یک کارفرمای کانادایی اجازه ی کار داشته باشید و این کارفرما باید اثبات کند که در عنوان شغلی مورد نظر نتوانسته هیچ نیروی کار داخلی پیدا کند و به نیروی کار خارجی نیاز دارد، در این صورت شما می توانید برای کسب ویزای موقت اقدام کنید.

اگر می خواهید به این روش اقامت دائم کسب کنید بهتر است فعالیت های خود را در یکی از استان های کانادا متمرکز کنید تا شانس شما بالاتر رود.

بنابراین اگر در حرفه ای متخصص هستید، می توانید از این طریق برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق کار و تخصص

مهاجرت دائمی به کانادا از طریق افراد نزدیک خانواده

کشور کانادا برای محکم کردن روابط خانوادگی این قانون را وضع کرده است. بر طبق این قانون افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند می توانند افراد نزدیک خانواده مثل همسر، فرزند، پدر و مادر، پدر بزرگ و مادر بزرگ، خواهران و برادران زیر ۱۸ سال را تحت تکفل خود قراردهند و به کانادا بیاورند.

در این گونه اقامت فرد کفیل باید تمکن مالی لازم را داشته باشد و تضمین کند که از پس تأمین هزینه های افراد تحت تکفل بدون کمک های دولتی بر می آید.

مهاجرت دائمی به کانادا از طریق افراد نزدیک خانواده

مهاجرت از طریق ازدواج با فرد کانادایی

در صورتی که یک فرد خارجی با یکی از شهروندان کانادا ازدواج کند می تواند اجازه ی اقامت در کانادا را کسب کند، این اجازه در ابتدا به صورت سه ساله است و شهروند کانادایی باید تضمین کند که در این سه سال همه ی هزینه های شریک زندگی‌اش را تأمین می کند، پس از سه سال در صورت مهیا بودن شرایط اجازه ی اقامت دائم صادر می شود.

مهاجرت از طریق ازدواج با فرد کانادایی

ذکر این نکته ضروری ست که ازدواج های مصلحتی برای مهاجرت و اقامت در کانادا جرم محسوب می شود و در صورتی که از سوی مقامات قضایی به قصد سودجویی تشخیص داده شود ، پیگرد قانونی دارد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

با سرمایه گذاری در کشور کانادا و کمک به پیشرفت اقتصادی این کشور می توان به کانادا مهاجرت کرد و اقامت دائم کسب نمود. در این روش باید منابع مالی و تجربه ی کسب کار داشته باشید و بین سه ماه تا پنج سال می توانید اقامت دائم کانادا را کسب کنید.

ذکر این نکته ضروری ست که در این روش مهاجرتی نیاز به حضور دائمی شما در کشور کانادا نیست، توجه داشته باشید که بخش زیادی از سود شما برای پیشرفت اقتصادی کانادا هزینه می شود.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی از پردردسرترین راه های اقامت در کانادا پناهندگی ست که به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی شود. در این روش به صورت غیرقانونی به کانادا وارد می شوید و برای پناهندگی درخواست می کنید.برای قبول این درخواست باید اثبات کنید که جان و مال شما در کشور خودتان در خطر است.

همچنین افرادی که مرتکب جرائم جدی شدند و افرادی که درخواست پناهندگی‌شان قبلاً از سوی دولت کانادا رد شده، اجازه ی پناهندگی در این کشور را ندارند.

با توجه به روش های بهتری برای مهاجرت به کانادا این روش را اکیداً توصیه نمی کنیم.

پناهندگی در کانادا

خلاصه

در این مطلب سعی کردیم مهاجرت به کانادا و روش های آن را بررسی کنیم، هرچند مهاجرت به این کشور تنها به این روش ها محدود نمی شود اما می تواند به عنوان اطلاعات اولیه به افرادی که به فکر ادامه ی زندگی در کانادا هستند، کمک کند.