جمعه بازار پارکینگ پروانه - تهران گردی

خرید در طهران قدیم؛ جمعه بازار پارکینگ پروانه

اعظم عبدالله زادگان
7 اردیبهشت 1395
1 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
36 رای 4 / 5

خرید همیشه یکی از لذت بخش ترین تفریحات است، حتی اگر قرار نباشد چیزی هم بخرید اما همین نگاه کردن مغازه های رنگارنگ نیز هیجان انگیز است. حالا تصور کنید به بازاری بروید که شور و هیجان زیادی دارد. بازاری پر از دست فروش که کلی جنس های عتیقه و قدیمی دارد. البته گمان نکنید که به عتیقه فروشی می روید، اتفاقا همه جور وسیله ای در این بازارچه قرار دارد. این بازار در پارکینگ یک ساختمان قرار دارد و به نام جمعه بازار پارکینگ پروانه شناخته می شود.

به طور کلی مراکز خرید جزو جاذبه‌های دیدنی هر شهری به حساب می‌آیند. بازارهای سنتی نیز طرفداران زیادی دارند. پیشنهاد می‌کنم اگر برای سفر شهر تهران را انتخاب کردید حتما سری هم به بازارهای سنتی آن از جمله پارکینگ پروانه بزنید. اگر هنگام رزرو تور دقت کنید، خواهید دید که بسیاری از آژانس‌های گردشگری برنامه بازدید از بازار‌ها و مناطق قدیمی و سنتی شهر را در برنامه‌های‌شان دارند. گشت شهری علاوه بر خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از خدمات معمول تورهای گردشگری است.

دسترسی به پارکینگ پروانه

جمعه بازار در پارکینگی پنج طبقه برپا می‌شود. پارکینگ جمعه‌ها خالی از ماشین است. تمام پارکینگ پر می‌شود از دست‌فروشانی که بساط کرده‌اند. ساعت برگزاری این بازار از ۸ صبح تا ۴ عصر روز جمعه است. همه چیز در این بازار پیدا می‌شود. لوازم قدیمی، لباس‌های سنتی زیبا، فرش و گلیم، سنگ‌های تزئینی و هزار جور صنایع دستی و هنری از جمله اجناسی است که در این بازار عرضه می‌شود.

بهترین راه رفتن به پارکینگ پروانه و خرید از جمعه بازار استفاده از مترو است. از ایستگاه مترو سعدی تا پارکینگ پروانه ۱۰ دقیقه پیاده‌روی دارد. پارکینگ پروانه در غرب تقاطع خیابان سعدی و جمهوری واقع شده است. اگر قصد دارید با اتوبوس بروید، باید از ایستگاه‌های خیابان جمهوری استفاده کنید. از ماشین شخصی نیز فقط جمعه‌ها می‌توانید استفاده کنید، چون پارکینگ پروانه در محدوده طرح ترافیک قرار دارد.

داخل پارکینگ پروانه چه می گذرد؟

قدم به طبقه اول پارکینگ پروانه که می‌گذارید، انگار وارد بازار دوره قاجار شده‌اید. این طبقه مخصوص فروش عتیقه‌جات، ظرف‌های نقره، لوازم قدیمیخانه، گرامافون‌، صفحات موسیقی، کلکسیون‌های گران‌قیمت، سکه‌های قدیمی، لاله و صندلی‌های لهستانی است. بیشتر این لوازم به خاطر قدیمی بودن و داشتن ارزش کلکسیونی گران هستند. به همین دلیل برخی اجناس قیمت بالایی دارند ولی با کمی چانه زدن می‌‌توانید وسیله مورد نظرتان را ارزان‌تر بخرید. حتماً در خرید خود دقت کنید، زیرا اگر به هر دلیلی از آن منصرف شوید، شاید دیگر آن فروشنده را هفته بعد پیدا نکنید.

عمده غرفه‌های طبقات بالا پوشاک و زیورآلات دست‌ساز هستند که روی زمین یا میز چیده شده‌اند. بنابراین هنگام خرید لباس باید بدون پرو خرید خود را انجام دهید چون از اتاق پرو خبری نیست. باید سایز خود را حدس بزنید یا برای اطمینان از اندازه آن در صورت امکان، لباس را روی لباس‌های خود بپوشید. خیلی از فروشنده‌ها افراد جوانی هستند. در بازدید از بازار پروانه حتما دختران و پسرانی را خواهید دید که کارهای دستی خود را برای معرفی و فروش به آن‌جا می‌آورند.

جمعه بازار محیطی رنگارنگ و بسیار جذاب است که اگر حواستان به کیفتان نباشد، امکان دارد همه پولتان را خرج کنید. بهتر است اگر به قصد خرید می‌روید، پول نقد همراه داشته باشید، زیرا خیلی از فروشنده‌ها دستگاه کارت خوان ندارند. امیدوارم حتماً سری به این بازار جالب بزنید و از خرید از آن لذت ببرید.