معبد تاناه لوط بالی؛ قلعه مارهای دریای

معبد تاناه لوط بالی؛ قلعه مارهای دریایی

مهرناز البرز
16 آذر 1396
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
10 رای 5 / 5
در این مطلب قصد داریم معبد تاناه لوط بالی را به شما معرفی کنیم، با سفرمی همراه باشید... تاناه لوط

موقعیت مکانی صخره و معبد زیبای تاناه لوط

در شمال غربی جزایر بالی و بر فراز صخره ای زیبا که روی دریای بالی آرام گرفته است، معبد هندوی تاناه لوط (Tanah Lot) عرض اندام می نماید. این معبد توسط مارهای دریایی محافظت می شود. تاناه لوط تاناه لوط منزلگاه یکی از هفت معبد اقیانوسی سواحل بالی است که مانند پناهگاهی معنوی در برابر جریان های اقیانوسی عمل می کند. حرم باستانی که روی تاناه لوط قرار دارد، توسط مارهای کوچک و بزرگ محاصره شده است.

افسانه مارهای نگهبان معبد

داستان تاریخ واقعی "پورا تاناه لوط" -معبدی که بر روی صخره تاناه لوط واقع شده- در میان دریای زمان گم شده است اما بر طبق افسانه ها این معبد در قرن 16 و به دستور مردی مقدس بنام "Dang Hyang Nirartha" ساخته شده است. تاناه لوط به همراه شش معبد دیگری که در کنار سواحل بالی آرمیده اند، یکی پس از دیگری به ارواح خدایان دریا احترام می گذارند. تاناه لوط جریان های دائمی اقیانوسی که به پایه های تاناه لوط برخورد می کنند، در طول زمان چندین سوراخ غاری شکل در انتهای صخره ایجاد کرده و مارهای دریایی در میان بسیاری از این حفره ها لانه کرده اند. این مارها و یک مار غول پیکر که در آبهای اطراف صخره به دور معبد می گردد، نگهبانان معبد هستند و از آن در برابر ارواح خبیث و شیطانی محافظت می کنند. این طور که پیداست مارها برای انسان خطری ندارند.

بازدید از معبد تاناه لوط

تاناه لوط هنگامی که جزر و مد پایین می آید، معبد تاناه لوط بسیار نزدیک می شود. خلوتگاه مقدس بیرونی معبد به روی بازدیدکنندگان باز است. اما ورود به حریم داخلی آن برای تمام بازدیدکنندگان، به غیر از مردم بومی بالی ممنوع است. افراد شجاع می توانند سری به لانه مارهای آبی بزنند و غارهای کوچکی که در اثر ضربات امواج اقیانوس ساخته شده اند را از نزدیک ببینند. همچنین، در ساحل، غاری به چشم می خورد که یک حفره درون آن وجود دارد و گردشگران می توانند به این حفره نزدیک شوند تا از مار بزرگ مقدس خیر و برکت دریافت کنند.

اهمیت تاناه لوط در رونق بازار گردشگری و تجاری بالی

تاناه لوط با وجود اینکه دسترسی به بیشتر سطوح صخره ای تاناه لوط ممکن نیست اما تلاءلوء بی نظیر افق در پس زمینه اقیانوس و منظره خیره کننده آن، سیلی از گردشگران و عکاسان را به این منطقه کشانده است. تاناه لوط امروزه یکی از پر بازدیدترین و زیباترین جاذبه های گردشگری بالی به شمار می رود. همچنین، بازار خوبی برای فروشندگان به وجود آورده تا کالاهای متنوع خود را به بازدیدگنندگان بفروشند.

نکاتی که باید قبل از رفتن به معبد تاناه لوط از آن مطلع باشید

تاناه لوط اکثر گردشگران برای بازدید از تاناه لوط و شش معبد مشهور دیگر یک ماشین به همراه راننده استخدام می کنند؛ چراکه این معابد به فاصله تقریبا دوری از یکدیگر بنا شده اند. از طرف دیگر، جاده ای که به معبد تاناه لوط می رسد، بسیار خطرناک است. پس عاقلانه ترین کار این است که خودتان رانندگی نکنید. همچنین، می توانید یک تاکسی بگیرید و از او بخواهید تا زمانی که بازدید شما از معابد تمام شود، منتظرتان بماند. تاناه لوط اگر زمان کافی در اختیار دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که از زمین های شالیزار بسیار زیبایی که در امتداد مسیر این معابد قرار دارند، بازدید کنید. قطعا ارزشش را خواهد داشت که کمی آهسته تر حرکت کنید و از تماشای این شالیزارها لذت ببرید. از دیگر جاذبه های گردشگری که در حوالی این منطقه به چشم می خورد، ساحل ناهموار پانتای سِسه(Pantai Seseh) می باشد. تاناه لوط معبد تاناه لوط از جاذبه هایی است که هنگام سفر به بالی نباید آن را از قلم بیاندازید. اگر قصد دارید خاطرات خوشایند از سفرتان به بالی را به عکس های ماندگار و بی نظیر تبدیل کنید، باید بدانید معبد تاناه لوط ایده آل ترین مکان برای عکاسی است. تاناه لوط در بازار این منطقه می توانید از صنایع دستی محلی برای دوستان و عزیزانتان سوغاتی های دوست داشتنی خریداری کنید. همچنین، ماهی های تازه و خوشمزه ای در این بازار عرضه می گردند که برای یک شام خانوادگی فوق العاده خواهند بود. کسی چه می داند؟ شاید روزی برسد که آن مار نگهبان غول پیکر سر از دریا بیرون آورد و از مقدسات معبد در برابر کسانی که زیبایی آن را به خطر می اندازند، دفاع کند. تماشا کنید : [video width="1280" height="720" mp4="https://blog.safarme.com/wp-content/uploads/2017/12/Tanah-lot-temple-of-bali-sea-snakes-castle.mp4"][/video]