هتل لاله کندوان تبریز

هتل لاله کندوان تبریز؛ سومین هتل صخره ای در دنیا

مهدی بهرامی
6 خرداد 1396
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
21 رای 3 / 5

روستای کندوان در استان آذربایجان شرقی در شهر اسکو واقع شده است و یکی از روستاهای دهستان سهند می باشد که تا شهر تبریز حدود ۲ ساعت فاصله دارد. کندوان یکی از سه روستای صخره ای جهان و همچنین از جاذبه های گردشگری زیبا در استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود. این روستا در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی کوه‌ سهند و دیگر کوه‌های آتشفشانی منطقه، طی هزاران سال در منطقه ای خوش آب و هوا از استان آذربایجان شرقی به وجود آمده است.

هتل لاله کندوان تبریز

مردم کندوان خانه‌های خود را مانند کندوی عسل درون صخره‌های سنگی ساخته‌اند و به عقیده ی تعدادی از محققین، احداث این خانه‌ها به قرن ۷ هجری همزمان با یورش مغول‌ها برمی‌گردد. به همین دلیل این روستا به سبب ویژگی معماری صخره‌ای و بافت مخصوص آن، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

هتل لاله کندوان تبریز

گروه هتل های بین المللی لاله که از سال ۱۳۴۹ با راه اندازی هتل بین المللی لاله تهران آغاز فعالیت نمودند، در حال حاضر دارای ۵ هتل و یک مجتمع آبدرمانی در شهرهای مختلف ایران می باشند. یکی از منحصر به فردترین این هتل ها، هتل لاله کندوان تبریز است.

هتل لاله کندوان تبریز

در این مطلب با سفرمی همراه باشید تا با هتل لاله کندوان تبریز آشنا شوید و همچنین برای رزرو آنلاین هتل می توانید به سایت سفرمی مراجعه کنید.

هتل لاله کندوان تبریز

هتل صخره ای لاله واقع در روستای زيبا و تاريخی كندوان، نخستين نوع از هتل‌های "بوتيك" كشور محسوب می‌شود و همچنین سومين هتل صخره ای در دنيا می باشد. این هتل برای مسافران اقامتی لوکس را در یک جاذبه ی تاریخی توریستی با معماری عجیب در بین صخره های طبیعی در دل کوه فراهم می کند.

هتل لاله در فاصله 60 کیلومتری شهر تبریز در میان دره ای زیبا و سرسبز قرار گرفته و در مجاورت دهکده توریستی کندوان قرار دارد. پروژه ساخت و تجهیز هتل از سال 1376 آغاز  و 10 سال تا بهره برداری آن زمان صرف گردیده و در سال 1386 به بهره برداری رسید.

هتل لاله کندوان تبریز

فاز دوم هتل در تابستان 1391 افتتاح شد که با ارائه امکاناتی نظیر رستوران، کافی شاپ و اتاق کنفرانس شرایط بهتری برای حضور گردشگران داخلی و خارجی فراهم آورده است.

هتل لاله کندوان تبریز

هتل لاله دارای ۴۰ کرانه یا اتاق سنگی طبیعی به همراه جکوزی و کلیه خدمات رفاهی مدرن می باشد. این کرانه ها در انواع مختلف از قبیل اتاق دو تخته معمولی، اتاق دو تخته جکوزی دار، اتاق چهار تخته جکوزی دار، سوئیت رویال و سوئیت امپریال می باشد.

هتل لاله کندوان تبریز

هتل لاله کندوان تبریز

اتاق ها در زمستان دارای سیستم گرمایشی از کف و در تابستان به دلیل مطبوع بودن هوا نیاز به سیستم سرمایشی ندارند. یکی از ویژگی های خاص هتل، آب لوله کشی آن است که نشات گرفته از یکی از بهترین آب معدنی های ایران، آب معدنی کندوان می باشد.

هتل لاله کندوان تبریز

هتل لاله کندوان تبریز

هتل لاله کندوان تبریز

دیگر امکانات هتل شامل سیستم ماهواره ای، روم سرویس، مینی بار، رستوران مجلل به همراه غذاهای محلی ایرانی و فرنگی، کافی شاپ، خشک شویی، سفرخانه سنتی، سالن کنفرانس، صندوق امانات (پذیرش)، پارکینگ، اینترنت و تاکسی سرویس می باشد.

سالن کنفرانس

رستوران

هتل لاله ی کندوان هتلی صخره ای می باشد و فاقد هرگونه بالابر و آسانسور بوده و کاملا پلکانی است و افراد سالمند و کسانی که مشکل پیاده روی دارند باید به این مسئله توجه کنند.

هتل لاله کندوان تبریز

در نهایت می توان گفت هتل لاله ی کندوان در دنیا در نوع خود بی نظیر است و به همین دلیل همواره طرفداران زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند.

hotel-laleh-kandovan-tabriz

منبع: https://www.safarme.com/